Sistemul de Management al Calitatii (SMC) - SR EN ISO 9001:2015
Prezentare sistem:
ISO 9001:2015 are în vedere o abordare bazată pe managementul proceselor organizaţiei şi, de aici, o structură mult mai logică, orientarea către client şi evaluarea nivelului de satisfacţie al acestuia, precum şi angajamentul de top al managementului pentru o îmbunătăţire continuă. Un client este mulţumit în momentul în care primeşte servicii de calitate din partea unei organizaţii cu care intră în contact. Pentru orice organizaţie, indiferent de mărime sau domeniu de activitate, certificarea unui Sistem de Management al Calitatii (pe scurt SMC) este o dovadă a angajamentului pentru calitate. Creat de Organizaţia Internaţională de Standardizare (ISO), standardul ISO 9001 poate ajuta o organizaţie să îşi satisfacă clienţii, să îşi îmbunătăţească permanent activitatea şi să îndeplinească cerinţele legislative. În prezent, ISO 9001 este un standard cunoscut de toţi mangerii responsabili ca un standard de business.
Beneficiile sunt evidente, printre acestea numărându-se:
- identificarea problemelor în procesul de producţie - sporirea şi îmbunătăţirea productivităţii şi eficienţei - responsabilizarea personalului - satisfacerea cerinţelor clienţilor - îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale salariaţilor - asigurarea partenerilor şi clientilor că se respectă legislaţia în domeniu - o mai mare înţelegere a proceselor organizaţiei, ce implică angajamentul ferm al managementului, definirea clară a responsabilităţilor şi autorităţilor, comunicarea internă şi externă îmbunătăţită, utilizarea mai eficientă a resurselor şi reducerea costurilor de neconformitate
- avantaje financiare şi de imagine - cucerirea unor pieţe de desfacere - câştigarea încrederii părţilor interesate, inclusiv a autorităţilor - îndeplinirea unor posibile criterii de licitaţie - condiţiile de acordare a asigurărilor şi a creditelor pot deveni mai avantajoase - creşterea prezenţei pe piată, cu deosebire pe piata internaţională
1. Cumpără standardul SR EN ISO 9001:2015 de AICI (link către ASRO - Organismul Național de Standardizare din România). Este condiție obligatorie pentru certificare! 2. Opțional: poți cumpăra și standardul SR EN ISO/CEI 17021-1:2015 de AICI, care stipulează cerinţe pentru organisme care efectuează audit şi certificare ale sistemelor de management, dacă vrei să fii informat complet despre cum se derulează un proces de certificare. 3. Mai multe detalii despre standard poți citi chiar pe site-ul ISO, apăsând AICI. 4. Istoricul complet al familiei de standarde ISO 9000 îl poți studia pe site-ul wikipedia apăsând AICI. 5. Foarte util: un ghid complet de implementare a standardului SR EN ISO 9001:2015. Lucrarea (scrisă, contra-cost) include numeroase răspunsuri pertinente și detaliate la următoarele întrebări ce derivă din simpla lectură a standardului. Se poate achiziționa de AICI (Preț: 35 lei, TVA inclus)
În momentul de față, noua versiune a standardului de certificare SR EN ISO 9001ș2015 merge în paralel cu versiunea precedentă, SR EN ISO 9001ș2008, cu termen limită în septembrie 2018. Total Iso Cert nu mai efectuează certificări pe standardul vechi, doar pe versiunea 2015. De mentionat totuși că toate certificatele emise anterior pe standardul din 2008 rămân valabile până la data limită de tranziție.
Nivel dificultate:
Implementare: 70%
Certificare: 75%
Menținere: 60%
Istoric standard:
- 1987 - Elaborare initialaA fost elaborata prima versiune a standardului ISO 9000, care avea aceasi structura ca standardul britanic BS 5750, cu trei "modele" pentru sistemele de management ale calității, a căror selecție a fost bazata pe domeniul de activitate al organizației.
- 1994 - A doua versiune a standarduluiVersiunea 1994 (ISO 9000: 1994) a fost o încercare de a se rupe de practicile care au umbrit oarecum utilizarea standardului din 1987. Acesta a subliniat, de asemenea, asigurarea calității prin acțiuni preventive și a continuat să solicite dovada respectării procedurilor documentate. Din păcate, la fel ca prima editie, companiile au avut tendința de a pune în aplicare cerințele sale prin crearea de rafturi intregi sarcini de manuale de procedură și să devină împovărate cu birocrație ISO. Adaptarea și îmbunătățirea proceselor ar putea fi deosebit de dificil într-un astfel de mediu.
- 2000 -A treia versiune a standarduluiISO 9001: 2000 înlocuiește toate cele trei foste standarde ale anului 1994 problemă, ISO 9001, ISO 9002 și ISO 9003. Proiectarea și procedurile de dezvoltare au fost necesare doar în cazul în care o companie are, de fapt, se angajeze în crearea de noi produse. Versiunea 2000 a căutat să facă o schimbare radicală în gândire de fapt, plasarea față și centru conceptul de management al proceselor (monitorizarea și optimizarea sarcinilor și activităților unei societăți, în loc de doar verificarea produsului final). Versiunea din 2000 a cerut, de asemenea, implicarea de către directori superioare, în scopul de a integra calitatea în sistemul de afaceri și de a evita delegarea funcțiilor de calitate pentru administratori junior. Un alt obiectiv a fost acela de a îmbunătăți eficiența prin valori ale performanței procesului: măsurarea numerică a eficacității sarcinilor și activităților. Așteptările de îmbunătățire a procesului continuu și de satisfacție a clienților de urmărire au fost făcute în mod explicit.
- 2008 -A patra versiune a standarduluiISO 9001: 2008, în esență, re-nareaza ISO 9001: 2000. Versiunea 2008 a introdus doar clarificări la cerințele existente ale ISO 9001: 2000 și unele modificări menite să îmbunătățească coerența cu standardul ISO 14001: 2004. Nu au existat noi cerințe. De exemplu, ISO 9001: 2008, un sistem de management al calitatii fiind actualizat doar trebuie să fie verificate pentru a vedea dacă acesta este în urma clarificărilor introduse în versiunea modificată.
- 2015 -A cincea versiune a standardului (în vigoare)În cursul lunii septembrie 2015, o versiune revizuită - ISO 9001: 2015 - a fost lansat pentru a aduce standardul până în prezent, ceea ce reflectă cele mai recente de management al calității de bună practică. În timp ce unele cerințe au fost strânse, standardul este acum mult mai puțin constrângătoare și are chiar și o mai mare integrare cu alte mulțumiri standard de management al ISO la o structură comună la nivel înalt.
Toate etapele prin care va trece o organizație pe parcursul celor 3 ani de valabilitate a certificatului de conformitate:
Întrebări frecvente:
Tarifele de certificare sunt diferite pentru aproape fiecare client, și se calculează în funcție de numărul de salariați ai organizației, numărul și complexitatea domeniilor de activitate și numărul locațiilor ce vor fi supuse procesului de evaluare a conformității. Tot ce trebuie sa faci pentru a primi oferta noastră de preț este să completezi cererea de ofertă apasând AICI, după care vei primi un răspuns în cel mai scurt timp posibil, prin metoda aleasă de tine pentru contact.
Derularea completă a procesului de certificare poate varia, de la un minim de 1 lună de zile de la momentul contractării serviciului de certificare, până la un maxim de 6 luni de zile și depinde în mare parte de gradul de conformitate a organizației supuse procesului de evaluare și disponibilitatea acesteia. Noi te asigurăm că desfășurarea activităților proprii ale organismului, în cadrul procesului de certificare, se face cu rapiditate și eficiență.
Orice proces de certificare începe cu etapa de contractare, care se desfășoară în modul următor: completezi formularul de cerere de ofertă de pe website-ul nostru și primești un cost aproximativ de certificare sau poți completa și trimite direct formularul de cerere de certificare care îți asigură din start un cost precis de certificare. Apoi vei completa si chestionarul de auto-evaluare (cu întrebări legale exclusiv de sistemul de manangement implementat în cadrul organizației tale) și dacă totul este in regulă vei semna cu noi contractul de certificare. Urmează cele 2 etape de audit prin care se evaluează de către auditorii noștri atât infrastructura, personalul cât și gradul de implementare a sistemului de management și vei ajunge la ultimul pas din procesul de certificare, evaluarea finală și eliberarea certificatului de conformitate. Fluxul complet al procesului de certificare îl gasești detaliat AICI sau accesând în secțiunea de mai sus bucata din proces care te intersează.
Toate certificatele de conformitate se eliberează cu o durată de valabilitate de 3 ani de zile de la data emiterii lor. Această perioadă de valabilitate se pastrează dacă prin desfășurarea auditurilor de supraveghere anuale (condiție obligatorie) se demonstrează păstrarea conformității cu standarul de certificare. Dupa trecerea celor 3 ani de zile, organizația are opțiunea de a intra in procesul de recertificare care cuprinde doar o singură fază de audit față de procesul de certificare inițial.
In funcție de gravitatea abaterii de la cerințele standardului de certificare, neconformitațile constatate in cadrul procesului de certificare/recertificare se împart în următoarele categorii: observații, minore și majore. Cele majore reprezintă o abatere semnificativă de la cerințele standardlui și pot cauza oprirea procesului (dacă nu sunt închise sau dacă se adună cel puțin 3 pe aceeași cerință). Până și cele minore pot deveni un impediment în proces dacă nu sunt închise în perioada de timp alocată. Totuși, pentru o organizație unde sistemul de management este implementat corect, închiderea neconformităților constatate nu va reprezenta o problemă, având în vedere că unele se pot închide chiar în timpul auditului.
Documentele necesare procesului de certificare se împart în două categorii: o listă fixă de documente (documente pe care orice organizație trebuie sa le aibe), care cuprinde documentele legale și de structură a documentației. și o listă variabilă de documente care se schimbă în funcție de domeniul de activitate al organizației, numărul și natura locațiilor unde se desfașoară activitatea și tipul sistemului de management. Odată cu etapa de contractare organismul nostru informează clientul de lista completă de documente pe care va trebui sa le pună la dispoziție în cadrul procesului de certificare.
Ai întrebări la care nu găsești răspuns aici?
Iți stăm la dispoziție pentru orice întrebări sau nelămuriri ai avea legate de procesul de certificare. Te rugăm să ne contactezi telefonc sau prin e-mail folosind butoanele de mai jos.
Esti gata să începem procesul de certificare?
Tot ce trebuie să faci este să completezi unul din cele 2 formulare: cel online, de cerere ofertă de preț, care este mai metoda mai rapidă DAR prin care ți se oferă un cost aproximativ SAU completezi formularul de cerere de certificare, lucru care necesită un pic mai mult timp dar prin care obții un cost precis de certificare și faci și primul pas in proces, fiind oricum primul document pe caree trebuie sa il completezi. Alege cu butoanele de mai jos varianta care este cea mai ok pentru tine.