SR EN ISO 9001:2015
Orice organizaţie îşi poate clădi un viitor mai sigur prin implementarea şi certificarea unui sistem de management al calităţii - acea parte a sistemului de management al unei organizaţii, orientată către obţinerea rezultatelor, în raport cu obiectivele calităţii.
Sistemul de Management al Calitatii (SMC)
ISO 9001:2015 are în vedere o abordare bazată pe managementul proceselor organizaţiei şi, de aici, o structură mult mai logică, orientarea către client şi evaluarea nivelului de satisfacţie al acestuia, precum şi angajamentul de top al managementului pentru o îmbunătăţire continuă.
Un client este mulţumit în momentul în care primeşte servicii de calitate din partea unei organizaţii cu care intră în contact. Pentru orice organizaţie, indiferent de mărime sau domeniu de activitate, certificarea unui Sistem de Management al Calitatii (pe scurt SMC) este o dovadă a angajamentului pentru calitate.
Creat de Organizaţia Internaţională de Standardizare (ISO), standardul ISO 9001 poate ajuta o organizaţie să îşi satisfacă clienţii, să îşi îmbunătăţească permanent activitatea şi să îndeplinească cerinţele legislative. În prezent, ISO 9001 este un standard cunoscut de toţi mangerii responsabili ca un standard de business.
Beneficiile sunt evidente, printre acestea numărându-se:
- identificarea problemelor în procesul de producţie;
- sporirea şi îmbunătăţirea productivităţii şi eficienţei;
- responsabilizarea personalului;
- satisfacerea cerinţelor clienţilor;
- economii ale tuturor tipurilor de resurse;
- avantaje financiare şi de imagine;
- creşterea credibilităţii şi a încrederii în calitatea produselor/serviciilor;
- satisfacerea cerintelor clientilor, partenerilor de afaceri şi a cerinţelor legale;
- o mai mare înţelegere a proceselor organizaţiei, ce implică angajamentul ferm al managementului, definirea clară a responsabilităţilor şi autorităţilor, comunicarea internă şi externă îmbunătăţită, utilizarea mai eficientă a resurselor şi reducerea costurilor de neconformitate;
- crearea cadrului pentru îmbunătăţirea continuă;
- îmbunatăţirea imaginii şi a metodelor de promovare;
- cucerirea unor pieţe de desfacere;
- câştigarea încrederii părţilor interesate, inclusiv a autorităţilor;
- îndeplinirea unor posibile criterii de licitaţie;
- asigurarea partenerilor şi clientilor că se respectă legislaţia în domeniu;
- limitarea incidentelor ce implică responsabilitatea juridică a organizaţiei;
- creşterea prezenţei pe piată, cu deosebire pe piata internaţională;
- condiţiile de acordare a asigurărilor şi a creditelor pot deveni mai avantajoase;
- îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale salariaţilor.
Istoric standard:
- 1987 - Elaborare initialaA fost elaborata prima versiune a standardului ISO 9000, care avea aceasi structura ca standardul britanic BS 5750, cu trei "modele" pentru sistemele de management ale calității, a căror selecție a fost bazata pe domeniul de activitate al organizației.
- 1994 - A doua versiune a standarduluiVersiunea 1994 (ISO 9000: 1994) a fost o încercare de a se rupe de practicile care au umbrit oarecum utilizarea standardului din 1987. Acesta a subliniat, de asemenea, asigurarea calității prin acțiuni preventive și a continuat să solicite dovada respectării procedurilor documentate. Din păcate, la fel ca prima editie, companiile au avut tendința de a pune în aplicare cerințele sale prin crearea de rafturi intregi sarcini de manuale de procedură și să devină împovărate cu birocrație ISO. Adaptarea și îmbunătățirea proceselor ar putea fi deosebit de dificil într-un astfel de mediu.
- 2000 -A treia versiune a standarduluiISO 9001: 2000 înlocuiește toate cele trei foste standarde ale anului 1994 problemă, ISO 9001, ISO 9002 și ISO 9003. Proiectarea și procedurile de dezvoltare au fost necesare doar în cazul în care o companie are, de fapt, se angajeze în crearea de noi produse. Versiunea 2000 a căutat să facă o schimbare radicală în gândire de fapt, plasarea față și centru conceptul de management al proceselor (monitorizarea și optimizarea sarcinilor și activităților unei societăți, în loc de doar verificarea produsului final). Versiunea din 2000 a cerut, de asemenea, implicarea de către directori superioare, în scopul de a integra calitatea în sistemul de afaceri și de a evita delegarea funcțiilor de calitate pentru administratori junior. Un alt obiectiv a fost acela de a îmbunătăți eficiența prin valori ale performanței procesului: măsurarea numerică a eficacității sarcinilor și activităților. Așteptările de îmbunătățire a procesului continuu și de satisfacție a clienților de urmărire au fost făcute în mod explicit.
- 2008 -A patra versiune a standarduluiISO 9001: 2008, în esență, re-nareaza ISO 9001: 2000. Versiunea 2008 a introdus doar clarificări la cerințele existente ale ISO 9001: 2000 și unele modificări menite să îmbunătățească coerența cu standardul ISO 14001: 2004. Nu au existat noi cerințe. De exemplu, ISO 9001: 2008, un sistem de management al calitatii fiind actualizat doar trebuie să fie verificate pentru a vedea dacă acesta este în urma clarificărilor introduse în versiunea modificată.
- 2015 -A cincea versiune a standardului (în vigoare)În cursul lunii septembrie 2015, o versiune revizuită - ISO 9001: 2015 - a fost lansat pentru a aduce standardul până în prezent, ceea ce reflectă cele mai recente de management al calității de bună practică. În timp ce unele cerințe au fost strânse, standardul este acum mult mai puțin constrângătoare și are chiar și o mai mare integrare cu alte mulțumiri standard de management al ISO la o structură comună la nivel înalt.
Întrebări frecvente:
Ai întrebări la care nu găsești răspuns aici?
Iți stăm la dispoziție pentru orice întrebări sau nelămuriri ai avea legate de procesul de certificare. Te rugăm să ne contactezi telefonc sau prin e-mail folosind butoanele de mai jos.
Found A Bug?
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur.